Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#38603
Gisteren een hele dag bij Hartog Tuning geweest om mijn TT onderhanden te nemen.

Na een bakkie te hebben gedronken, zijn we een testrit gaan maken, VAGCOM erop, G-tech meter erbij en rijden maar. Waardes volgens Hartog in VAGCOM zagen er goed uit. Enkel en alleen was er een foutlog zichtbaar van 29-04-2009 waarin een of andere fout in een waarde werd gelogd met betrekking tot de (sport)katalysator (is van Milltek). Enfin, dit zou Hartog met de mannen van Milltek zelf bekijken. Het was gelukkig geen showstopper.

Helaas kon de G-tech niet nauwkeurig gebruikt worden in mijn auto. Op de een of andere manier kon hij het vermogen niet nauwkeurig meten.

Bij terugkomst werd de auto op de brug gezet, de Forge diverter valve werd gemonteerd en de Forge switchable blow off spacer (in de volledig open stand). De software werd vervolgens onderhanden genomen.

Na lang wachten hebben we een testrit gemaakt. Ik werd als bijrijder 'angstig' van de trekkracht, het toegenomen geluid van het Milltek uitlaatsysteem (deze is nu echt hard te noemen, nog harder!), het gemak waarmee hoge snelheden worden bereikt en ik maakte me zorgen over de zielige voorbandjes die het erg zwaar te verduren hebben. Zelfs in de derde versnelling zie je het ASR lampje flink branden...

De Forge blow off spacer was goed te horen, maar is niet hinderlijk/irritant te noemen.

Volgens Pedro kon er nog meer gefinetuned worden en dit hebben we ook gedaan. Door mijn Milltek systeem kon mijn auto nog verder getuned worden. Hartog had wat settings aangepast en toen gingen we weer naar het 'privecircuit' toe. Met VAGCOM erop de boel uitgelezen, uiteindelijk vond hij het toch een beetje overkill, dus zijn er weer wat settings aangepast. Vervolgens is er nog een testrit gemaakt en mocht ik uiteindelijk zelf even met de auto rijden.

Het is een beest geworden, de vermoedelijke pk's liggen tussen de 260-270pk, ik noem mijn auto bij deze echt wel TT-S waardig, al heb ik de daadwerkelijke cijfers nog niet gezien. Hartog wilde graag exact weten wat de tuning heeft gedaan en regelt uit eigen initiatief een afspraak bij Hurricane Racing in Heerhugowaard. Tot die tijd moet ik mijzelf en jullie het daadwerkelijke vermogen even schuldig blijven.

In vergelijking met mijn oude getunede MK1 (225pk quattro), die ook op de 260-270pk ligt, merk ik dat het 2.0 TFSI blok veel gretiger is en nog harder trekt dan de 1.8t blokken. Echt om angstig van te worden. :wink:
door rokky
#38605
Hahaha....... mooi verhaal Ronnie... veel plezier komend weekend met uit uitproberen van de extra pk's :D :D
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#38606
Spannend verhaal Ronny ! Leuk om te lezen.
Ben benieuwd wat er bij Hurricane Racing nog kan worden gemeten !
Gebruikersavatar
door screamer
#38607
Klinkt goed man! Ben benieuwd naar de exacte cijfers, maar aan je verhaal te merken is er een flinke vooruitgang in vermogen. :)

Wat was het probleem met de Milltek cat. dan?


Guy
Gebruikersavatar
door massari
#38608
Het was een of andere "treshold" fout bij de "catalist system", volgens mij hebben we dat toen ook uit de logs gezien toen ik bij jou de auto uit ging lezen.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#38609
Idd een geweldig en leesbaar verhaal, Ronny.
Nu kun je met recht zeggen dat je TTS-waardig bent 8)
Gebruikersavatar
door screamer
#38625
massari schreef:Het was een of andere "treshold" fout bij de "catalist system", volgens mij hebben we dat toen ook uit de logs gezien toen ik bij jou de auto uit ging lezen.
Nu je het zegt, dat is waar. Die kwam toen ook al naar voren. Verschil tussen de meting voor de cat. en na de cat. te klein misschien? Of een probleem met de lambda sensor(s)?


Guy
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42563
Weet je inmiddels hoeveel pk's/koppel je TT s het tunen heeft opgelevert?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#42565
"FLEX" man :thumbright:

Je zal vast wel een makkelijke spotters-target worden met die big smile van je in de voorruit :lol: :wink:
Veel snelle km's toegewenst in ieder geval :!:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door massari
#42572
Volgens mij is dit de melding geweest:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded

Ik moet er nog mee terug...
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#42574
Ben benieuwd Ron wat het gaat worden. Zit ook al een tijd te denken over een Miltek non resonated.
Heb nu al een paar jaar die dubbele Remus eronder maar hij klinkt me wat te braaf.

Ik wist al dat je met een smile rondreed maar na die upgrade zal het wel zoiets zijn -> :D :D :D

grtz H.
Gebruikersavatar
door massari
#42597
Ik zou zeggen doen Henk... zo'n Remus vind ik maar half werk. Een Milltek non resonated, liefst met sportkat, klinkt lekker... helemaal als je hem met een verhoogde turbodruk rijdt.
Gebruikersavatar
door massari
#43662
De auto is enige tijd geleden bij Hurricane Racing op de bank gegaan. Een wat teleurstellend resultaat qua cijfers, niet qua vermogenskromme, die was heel goed. 249pk werd er gemeten. Hartog Tuning gaf al aan dat de bank wellicht wat matig afgesteld kon zijn. Na wikken en wegen toch een chip op maat bij JD uitgevoerd. Gisteren was dan de dag. Resultaat mag er wezen, de auto trekt nog harder en loopt soepeler: 278pk / 394Nm. De bank gaf voor de maattuning met Hartog software aan: 261pk / 388Nm. Uiteindelijk toch niet heel slecht gedaan van Hartog Tuning.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#43665
Super zeg, strakke actie.

Meningen kunnen verschillen maar na mijn eigen ervaring nooit iets anders meer als een chip op maat van Jeroen.

Veel plezier ermee en pas op voor de struikrovers met hun camera's ;)
Gebruikersavatar
door massari
#43709
Dit is de uitdraai:

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]