Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door patrick911
#50117
Hallo vrienden,

Ik heb onlangs een set rs4 (oem) velgen aangeschaft en ben van plan deze te gaan spuiten. Eerst ga ik wat kleine stoeprandschade wegwerken. Uiteindelijk wil ik ze spuiten/ laten spuiten.
Heeft iemand hier ervaring mee, of raden jullie het zelf spuiten af en moet ik het door een professionele spuiter laten doen?
Weet iemand welke kleur origineel op de velgen wordt gespoten, of iets wat er op lijkt?

Alvast bedankt!!!
door emanuel
#50118
Ik heb vorig jaar een setje 17 inch velgen zelf gespoten met spuitbussen gekocht bij een autolak menger. Deze spuitbussen zijn van veel betere kwaliteit dan bv Motip. Ze hebben een ovaal spuitpatroon ipv rond waardoor je een egaalere dekking krijgt. Ik was incl 2K blanke lak (ook in spuitbus) rond de € 130,- kwijt. Het is wel erg veel werk, je moet eerst de velg helemaal zuiver maken, daarna goed opschuren en in de primer zetten (vraag even bij je lakboek welke je moet hebben) Daarna weer alles schuren met steeds fijnere korrel. Dan in de kleur zetten en aflakken met blanke lak. Als finishing touch de stofjes die je er onherroepelijk in gaat krijgen eruit polijsten. Als je dus veel tijd hebt kan je het prima zelf doen. Je kan ook overwegen ze te laten stralen en poedercoaten. Ze krijgen dan niet zo'n mooie glans als bij spuitwerk, maar het is wel erg degelijk.
Gebruikersavatar
door hazimoto
#50123
Ik heb vorig jaar door wielfix uit Apeldoorn mijn velgen laten repareren (stoeprandschade) en laten spuiten. Prijs was rond de 170 euro en ze waren als nieuw!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50126
ik heb vorig jaar nieuwe grijze s8 velgen laten spuiten in het zwart bij een schadebedrijf.

ik heb ze zelf geschuurd en was 100 euro kwijt.

grTTz. dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]