Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52170
Hallo medesleutelaars,

Meen me uit een ouder topic te herinneren dat iemand al eens met andere stoelen in de weer is geweest en toen een vraag had over airbag resistors maar heb daar verder niets meer over gehoord. Zal daar nog eens op inhaken omdat daar toen niet echt een oplosing uit voortkwam mocht er iemand in de toekomst de search optie gebruiken.

Ik ben zelf dus ook op zoek naar andere voorstoelen en heb daarom e.e.a. uitgezocht. Mijn bestuurdersstoel begint toch wat na te laten, op zich niet gek als je bedenkt dat ik mijn TT bijna dagelijks voor woon-werkverkeer gebruik.
Ben al eens met een colorlock set aan de slag geweest en daar krijg je ze ook wel weer mooi mee maar ik merk gewoon dat de zit een stuk minder comfortabel is dan aan de bijrijderskant. En het leer wordt toch ook dunner en dan helpt zelfs colorlock niet meer.

Opnieuw laten bekleden is ook niet goedkoop en dan zou je ook het achterbankje moeten meenemen voor de looks. Da's ook al gauw ruim voorbij de 1000 euro. Je kunt ook via de dealer een nieuwe vulling, leren zitvlak en rugdeel krijgen maar ik meen dat het zitvlak alleen al 200 kost en het rugdeel 300, vulling zal ook ergens rond de 100 euro liggen.
Je kunt je dan nog afvragen of je ook de bijrijderskant moet meenemen omdat je wellicht toch verschil gaat zien. Ook deze optie is dus ruim 1000 plus aan kosten en dan moet je ook nog alles zelf monteren. En tja als het dan toch geld kost dan heb ik zoiets van dan ga ik liever voor iets wat niet iedereen heeft. ;)

Omdat onze voorstoelen side airbags hebben en je later deze e.v.t. zou kunnen vervangen voor Recaro Pole Positions of een setje GT3's zonder airbags ga je foutmeldingen krijgen vanuit je boordcomputer. Om je systeem te laten geloven dat de airbags in je stoel nog steeds aanwezig zijn zijn er dus contrastekkers te koop die dit simuleren. Deze kosten bij de dealer of bij recaro zo rond de 35 euro per stuk. 70 euries dus voor een setje, vind ik toch prijzig voor 2 van die stekkertjes.

Wederom een vorm van verkapte diefstal, het is niet meer meer dan een originele stoelstekker met een weerstandje erin. Dit kabeltje moffel je vervolgens in de vloerbekleding onder je stoel weg waarna je het nooit meer zult zien.
Je kunt ook gewoon het weerstandje plaatsen in de stekker die vanuit de bekleding op je stoel wordt aangesloten, deze tape je vervolgens goed in met isolatieband en klaar.

Je hebt per stoel een weerstandje nodig van 4.7 ohm en op het onderstaande plaatje zie je hoe je hem moet plaatsen.
Afbeelding

Te koop bij de lokale elektronicashop, kosten maar liefst 20 eurocent. Das 68,80 euro die je zo in je zak kunt steken.

Morgen ga ik kijken voor een setje stoelen, even proefzitten en als ze bevallen dan neem ik ze gelijk mee. Heb ik weer wat te sleutelen ;)
Maar eerst even afwachten hoe het comfort is, bevalt me het proefzitten niet dan ga ik voor een van de andere opties.

Even een voorproefje van wat ik in gedachten heb:
Afbeelding

Smaken verschillen (gelukkig maar) maar ik vind het wel gaaf uitzien.

Ik houd u op de hoogte ;)

Grtzz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op do mei 06, 2010 13:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52176
alweer een mod op komst lees ik wel.

de truck met de weerstand kon ik al langer maar het is zeker een uitkomst.

ik denk toch dat deze stoelen het niet worden bij jou, ze zijn erg stug en echt comfortabel
erin zitten gaat denk ik niet lukken.

het lijkt wel heel erg mooi moet ik zeggen maar dan moet je ook een setje 4 punt gordels monteren
he anders is het resultaat niet af :wink:

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52177
GT3 kuipen staan mooier in een GT3 hoor :D

lol, had t al veel eerder verwacht dat je die switch zou doen, succes bij t vinden van heerlijk zittende sportieve stoelen.
Gebruikersavatar
door denders
#52188
Bedankt voor het plaatsen van de waarde van de weerstand, ik wist al dat dit mogelijk was maar weet nu zeker welke ik zou moeten hebben.
Ben in de toekomst ook van plan om te switchen maar dan met Porsche BoxsterS stoelen, die vind ik zelf het mooist.

De GT3 stoelen schijnen echt niet comfortabel te zitten maar goed daarom zitten ze ook in een Gt3, die gebouwd is om snel te zijn op het circuit e.d. :P
Ik heb zelf de stoffen "avance" variant stoelen, achterbankje wil ik er ook uithalen en het liefst een TTSport look maken.

Leuke mod, ben benieuwd!


Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52206
Maar ok heel mooi in mijn TT Ron ;)

Nou vandaag wezen passen en idd Dennis had hier al een goed punt, ze zien er erg mooi uit maar als ik daar een rit van een hele dag mee zou moeten maken dan kunnen ze me er met zo'n invalidentakeltje na afloop uittillen. Zeker gezien mijn toch behoorlijke verlaging van de auto waardoor e.e.a. al aan de stugge kant is qua vering.
Helaas helaas, ik vond ze erg strak uitzien en heb zitten twijfelen maar dat was toch een uitgave geweest waar ik later spijt van had gekregen.

Iemand misschien ervaring met het comfort van de "Pole Positions" ? Is het daar beter mee gesteld of is dit ook erg spartaans?

Voorlopig dus nog even geen duidelijkheid wat ik nu ga doen, wel jammer want ik zag het al helemaal voor me met die GT3's. Maar soms moet je het verstand toch zwaarder laten wegen dan je hart ;)

Ja Denzo heb die achterbank mod ook al eens op een meeting in het echt mogen bewonderen, erg mooi maar die man vertelde me dat het hem meer als 1000 euro aan onderdelen had gekost. Wel natuurlijk bij de dealer dus met enige creativiteit moet dat voor de doehetzelf sleutelaar ook goedkoper kunnen.

Grtz Henk
door allewijn
#52211
De Recaro Pole Positions vindt ik persoonlijk zooooooo mooi in een TT mk1!
Deze zijn natuurlijk ook standaard in de TT QS geleverd (die nooit in NL verkocht is).
Zeker als de plastic achterkant in de kleur van de lak wordt gespoten.
Ik zou dit zelf nog steeds bijzonder graag in mijn TT willen (half leder) maar dit is te duur/moeilijk te bemachtigen.
Op het engelse forum zijn er al vélen die deze achteraf geplaatst hebben, net als het verwijderen van de achterbank/plaatsen van die bar/etc.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52543
Ok de kogel is door de kerk.

Na eerst wat adressen langs te zijn geweest voor stoelen te passen en het e.v.t. nieuw laten bekleden van mij huidige stoelen ben ik toch voor een nieuwe set gegaan waarvan het leer mooi aansluit bij mijn huidig interieur.
De GT3's zijn het helaas niet geworden, design was erg mooi maar de zit des te minder. Ben vervolgens voor Pole Positons op pad geweest, waren makkelijk te bestellen maar ik kon nergens proefzitten. Ik ga dus niet op de gok 1500 euro uitgeven aan een set waar ik niet eens kan testen of ik ze wel comfortabel vind.

De stoelen waar ik uiteindelijk voor ben gegaan worden voornamelijk in Porsche's gebruikt maar denk dat ze in een TT ook mooi zullen staan.
Levertijd ongeveer 3 weken, heb in Duitsland een bedrijf gevonden die aan de hand van je maten de juiste schalen bestellen en deze vervolgens met echt leer bekleden.

Moet alleen nog voor sledes gaan die onder de Recaro steunen passen. Iemand hier ervaring mee? Zag namelijk dat stoelsledes aan de voorzijde bij het bevestigingspunt geknikt zijn onder een hoek van 45 graden. Originele sledes van Recaro kosten ook een bak geld (als het niet anders kan neem ik die wel) en de universele sledes zijn zo te zien alleen maar recht dus denk ik dat ik daar aan de voorzijde niet mee wegkom. (deze kosten trouwens maar een fractie van de Recaro sledes)
Of weet iemand of de huidige sledes te demonteren zijn van de bestaande stoelen zodat ik deze kan overzetten?

Uiteindelijk kan ik het jullie na montage allemaal vertellen maar het is natuurlijk altijd makkelijk als iemand deze info al heeft :D
Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden ;)

Ok als smaakmaker een paar voorbeeld foto's van wat er straks gemonteerd gaat worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu 3 weken wachten pfffffff maar eerst naar het Worthersee tuning event in Oostenrijk =>KLIK HIER<= , lekker een weekje dikke bakken kijken :D

Grtzz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op do mei 06, 2010 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door makaveli
#52546
Dat zijn echt hele strakke stoelen, ben echt benieuwd naar het eind resultaat!! Veel succes !!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52559
Ja tnx, ik ben ook benieuwd hoe het er gaat uitzien.

Heb nog geen enkele TT op de diverse buitenlandse Audi fora gevonden die dit erin heeft zitten.
Heb alles zover voorbereid, deactivering airbaglampjes e.t.c. alleen nog dus nog het slede verhaal maar dat komt vast goed.
Het blijkt namelijk dat sledes van een Porsche Boxter 1 op 1 in een TT overgezet kunnen worden dus wellicht kan ik me daar nog mee behelpen.

Zal even afwachten of er mensen zijn die weten hoe het sledeverhaal onder de originele stoel in elkaar zit. Met een beetje geluk schroef ik die zo van het onderstel af en anders haal ik na mijn Oostenrijk tripje de bijrijderskant eruit en neus ik zelf hoe het zit.

Ik zal meteen wat foto's plaatsen zodra e.e.a. erin zit.

Grtzz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op vr mei 07, 2010 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52593
Skon stoeltjes, ik bied 10 euro voor je BMW stoelen :D

ff zonder gein dit zal wel erg mooi staan ;)
door Randy
#52603
Dikke stoelen en ik heb in Engeland een Bruine TT roadster ermee zien rijden.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52608
Mooie stoelen Henk, deze stoelen ben je gaan proefzitten toch?
Hoe zitten ze, en is het goed te doen voor woon-werkverkeer?

Groeten, Ramon
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52610
Hahahaha verkocht Ron, voor die centen doe ik de gordels ook erbij :D

He Randy, dat wist ik niet. Had graag eens gezien hoe dat eruit zou zien. Kon daar in ieder geval op de diverse fora niets vinden.

Idd Ramon, ik ben gaan proefzitten, ze hebben een stuk of 6 verschillende kuipmaten voor diverse soorten posturen.
Van lang en dun tot kort en iets minder dun :wink: en alles wat daar tussenin zit. Daar gebruiken ze o.a. een gewichtstabel voor t.o.v. je lengte. Maar ik heb toch 1 maatje groter gekozen omdat je anders voor mijn gevoel te strak in de stoel zou zitten Leuk voor op het circuit maar te krap voor dagelijks woonwerk- en plezierverkeer. Ze adviseerden mij om voor maat II te gaan, dat zat ook als gegoten maar een beetje te veel voor mijn gevoel.

Ben dus voor III+ gegaan. Zo kun je ook nog eens iemand meenemen van een wat ander postuur. Ben toch geen racer en heb ze natuurlijk ook deels voor de looks gekocht omdat ik ook in het tuning gebeuren zit. Stoelen zitten op zich perfect, de praktijk zal het moeten uitwijzen maar ik heb het idee dat je makkelijk een lange vakantierit kunt maken in deze kuipen.

Weet er trouwens echt niemand hoe dat nu met die sledes zit onder een stoel van een TT, kun je die gewoon demonteren en bv onder een recaroset schroeven?

(even klikken voor de duidelijke versie)
Afbeelding

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52623
ziet er mooi uit henk!!! ik vindt deze stoelen een stuk mooier dan je eerste keuze die te hard zaten.

het zullen lange dagen worden om te wachten op je stoelen. ik ben benieuwd hoe het eruitziet als
ze gemonteerd zijn.

monteer je ook 4 puntsgordels? dat zou het mooi afmaken alleen echt comfortabel is het niet :D

je zou dan je originele gordels erbij inhouden.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#52629
Ja daar zit ik wel over te denken, het maakt het wel af natuurlijk.
Heb al een setje op het internet zien staan in het zilver met dikke zwarte stiksels van de firma Schrot.
Past qua kleur wel mooi bij de rest.

Ik kijk eens even hoe het zit met de originele maar voor de looks gaan ze er zeer waarschijnlijk wel komen. Voor het normale stadsverkeer zijn ze me wat te onhandig ivm met regelmatig in en uitstappen dus de oude blijven er wel in zitten.
Gelukkig vallen de originele mooi weg als ze opgerold zijn dus kun je mooi beide sets naast elkaar monteren.

Grtn H.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]