Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door calle
#22209
hey, ik ben van plan om een dumpvalve te monteren+ een kelk . maar nu ik zo es ff rond gevraagd heb moet eerst de EGR klep er af gehaald worden. heb al horen zeggen dat deze op het spruitstuk zit en dat deze er afgebeitelt moet worden. dit is toch wat barbaars en daarom dat ik eerst wat info willen hebben wie zou mij kunnen helpen en wat zijn de beste dumpvlve?
door Niall
#22210
Nee hoor is +/- 10 min werk, je moet alleen de beschermkap van de motor verwijderen om erbij te komen
door emanuel
#22213
Je moet trouwens geen dumpvalve hebben maar een diverter valve, Forge maakt goede kleppen voor de audi. Als je toch afblaasgeluid wil hebben dan is er de Forge Spli-R die een klein deel afblaast.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#22216
Het stelt idd niet veel voor.

Hieronder een linkje hoe je een DV bij een TT moet intalleren, het is wel geen Forge maar het principe is exact het zelfde. T'is wel in het Engels maar ik neem aan dat het geen probleem is.
DV Installation

Forge zelf heeft ook een install handleiding op het net staan maar die vind ik voor mensen die zoiets nog nooit gedaan hebben toch aan de magere kant al zijn de foto's wel wat duidelijker.
Forge DV install

Bekijk beide documenten even en vergelijk ze met de situatie onder je eigen motorkap, als je het een keer gedaan hebt zie dat het eigenlijk niet moeilijk is.


Grtn H
Gebruikersavatar
door CneTT
#22231
En wat moet je allemaal aanpassen als je een Dump Valve/Blowoff Valve monteert in plaats van de Forge Split-R DV valve.
Ik weet dat ie zonder aanpassingen dan in een noodloop gaat. Maar toch vind ik filmpjes van 1.8t auto's met Dump/Blowoff valves. Dus het kan wel :D.

http://nl.youtube.com/watch?v=C1DK56Z9Mrc
1.8T GTI met HKS SSQV
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22286
Een hoop geld ertegenaan gooien en een goede tuner vrij spel geven! Vraag t de tuners eens wat dr allemaal nodig is want die weten dat beter ;) Ik kan hoogstens een site bezoeken van zo'n TT en dan de specs zien dan weet ik t ook wel maar dat zijn waslijsten veelal.
Gebruikersavatar
door charlotte
#22319
Ik heb zelf de Split R van Forge erop zitten (heb er ook een te koop trouwens zie topic)
en deze kun je er zelf zo opzetten. Forge heeft veel werk gemaakt van het zoeken naar de juiste valve voor de 1.8T motoren en de vraag is maar of andere merken
daar ook aan voldoen. Je kunt dan dus problemen met je motor krijgen.

Het kan je maar even gezegd zijn.

succes,
charlotte
Gebruikersavatar
door stteven
#22323
als je een fwd heb is het geen probleem bij jd af late stellen/chippen zonder lmm dus op je map sensor
bij een quattro is het een ander verhaal want dan werkt heel je esp/haldex niet meer dus das bijna niet te doen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]