Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door BMX
#88988
Hallo allemaal!

Hierbij mijn voorstelronde en klein stukje geschiedenis hoe ik uiteindelijk hier ben gekomen.
Ik ben Richard, kom uit t zonnige Rosmalen en ben inmiddels een 30 jaar oud.

Mijn eerste auto was een Audi A3 8P 2.0TDI. Hier heb ik maar weinig van mogen genieten; 1x gewassen en getankt, en in totaal 13 dagen in bezit gehad, voordat deze zonder toestemming op witte kentekenplaten werd gezet en getransporteerd naar t Oosten.
Daarna begon noodgedwongen opnieuw een zoektocht naar een nieuwe automobiel voor mij...

Altijd een zwak gehad voor de NewMINI. Dus toen maar een R53 MINI Cooper S gekocht.
Hier heb ik in 3,5 jaar tijd heeeeeel veel plezier mee gehad en een 110.000km mee gereden.
De 163 pony’s uit de fabriek had ik de zweep gegeven en deden zich voor als 220 volwaardige stalpaarden en een koppel-kromme waar een IKEA-tafel jaloers op word.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een keer tijd voor iets nieuws en ben een lange zoektocht aan gegaan.
De Audi TT heeft toen ook al de gedachten gepasseerd. Uiteindelijk toch trouw gebleven aan MINI en een Clubman Cooper S gekocht.
Ook deze MINI is nooit gebleven zoals de fabriek t graag zag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik een tijdje geleden een flinke lik verf van de bumperbalk achter gelaten op een vangrail. De bumperbalk? Ja… de bumper was inmiddels al weggeschuurd tegen dezelfde vangrail.
De passagier is zonder kleerscheuren uitgestapt en ik had vooral een flinke blauwe plek op m`n ego.
De auto had flinke schrammen, maar was niet krom. Ik had alleen totaal geen zin om t hok weer te repareren en uiteindelijk gekozen om de auto total loss te laten verklaren. Alle aan- en ingebouwde delen weer terug origineel gemaakt, expert uitgenodigd en daarna de auto laten ophalen.

Dus ik ben momenteel autoloos. Scheelt het dat ik met de fiets naar het werk ga en alles in de buurt heb.
De vorige keer was de TT afgevallen, dit keer gericht op zoek naar een MK2 / 8J roadster.
Ik maak weinig kilometers per jaar, dus ik zoek iets leuks om mee te rijden. De kilometers die ik maak, moeten leuke worden!
Altijd een cabrio gewild, maar een MINI heeft geen mooie naar mijn mening. Dus daarom op de TT-toer.

Ik ben zowel in Nederland als in het buitenland aan het zoeken.
Het moet een 2.0 TFSI met 200pk worden, dus tot 2010 ivm schraapveren verhaal. S-tronic of handhak vind ik niet heel belangrijk, al heeft een S-tronic wel de voorkeur ivm geluid bij overschakelen. Zeker met de mods die ik in gedachte heb!

De mods die ik alvast in gedachte heb:
- CAI (merk nog niet bepaald)
- GFB DV+
- Decat downpipe
- Catback? Ligt aan t geluid na decat..
- BR-Performance software > motor + evt bak
- BC-Racing schroefset > al ligt een TT al leuk


Als je eenmaal hier bent met lezen heb je een flink verhaal achter de kiezen.

Vanaf t begin lid geweest van de NewMINIClub en zeer actief geweest in de jaren. Verschillende meetings, fotoshoots, tourritten en nog veel meer georganiseerd. Dat hoop ik hier ook te kunnen voortzetten.

Zodra ik een vierwieler heb gevonden, zijn jullie de eerste die het weten :)
Mocht je iets hebben staan, dan hoor ik het ook zeer graag natuurlijk!
Laatst gewijzigd door BMX op za sep 23, 2017 13:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door miel
#88990
Zo, kan tellen als voorstelronde !
Alvast welkom hier enne, er zijn best wat van die modellen te vinden zulle.
Spoedig veel funkms toegewenst en een mooie dakloze nazomer voor ons allen :smt006
Gebruikersavatar
door patje007
#88998
Grappig , kameraad van me zoekt ook al ff ééntje , dus doen we momenteel niks anders dan elkaar te bestoken met TT's ... :lol: :lol: :lol:

Deze al gezien ? :arrow:

https://www.autoscout24.de/angebote/aud ... ?cldtidx=6


MINI's zijn superotto'kes , wij hebben een tijd ook een Clubbie gehad als 2de wagen :smt007

Afbeelding
Laatst gewijzigd door patje007 op do sep 28, 2017 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
door BMX
#89041
Hebben jullie ook zo genoten van t weekend?
Ik heb echt enorm genoten van open rijden in mijn Audi TT 8J roadster!

Het hok heeft alle opties zoals ik m zou wil;
- S-tronic
- RNS-E
- 19" RS4 velgen

Ik zag eigenlijk pas achteraf dat de auto magnetic-ride heeft, wat natuurlijk minder handig is als ik m wil verlagen ... mzzzz

De auto heeft een heeeeeeeeele hoop TLC nodig.
Daar ga ik dan ook mee beginnen dit weekend. Ongeacht wat er in het boekje staat ga ik de olie en het oliefilter van de motor vervangen. Ik stap af van de 5w30 of 0w30 motorolie en ga naar 0W40.
De S-tronic krijgt ook een nieuw filter en olie.

Als dat is gebeurd zal ik de mobiel van binnen en buiten eens goed wassen, poetsen en in de wax + impregnatie zetten.
Daarna zal ik zorgen dat er een stel foto's jullie kant op komen.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]