Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32120
Opzich is het niet veel geld. Maar ik zie op hun site eigenlijk alleen maar diesels die gechipt worden.

Waarschijnlijk is dit een standaard chip en niet op maat. Ik heb geen ervaring met chiptunen maar een chip op maat lijkt mij verstandiger.
Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#32125
Vincentos schreef:Opzich is het niet veel geld. Maar ik zie op hun site eigenlijk alleen maar diesels die gechipt worden.

Waarschijnlijk is dit een standaard chip en niet op maat. Ik heb geen ervaring met chiptunen maar een chip op maat lijkt mij verstandiger.
Groetjes,
Vincent
Vincent heeft helemaal gelijk.

Zelf vandaag bij *** geweest met nog 13 andere TT rijders. zie topic http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=3194

Hebben daar goede duidelijke uitleg gekregen over wat nu wel verstandig is en wat niet, hoe je goed tuned en hoe je snel geld kan verdienen met tunen.
Voor ? 225,- krijgt je auto waarschijnlijk niet de aandacht die het verdient, en je voelt wel een verbetering, maar of het de goede verbetering is is maar de vraag.

Er waren 2 TT's die aangaven getuned te zijn via een ander bedrijf. Bij *** is 1 ervan op de rollenbank gezet. Het bleek dat wel de trekkracht duidelijk was verbetert (Nm), maar dat er maar 10 Pk bij was gekomen. De andere auto was alleen maar uitgelezen en er werd niet eens gevonden of hij wel was gechipt.

Ikzelf heb hem nu bij *** via de OBD laten aanpassen, en mijn god wat is dat al een verbetering. Het was echt een genot om mee te rijden.
Er is door Ronald wel al aangegeven dat het nog beter kan, maar dat ik eerst een nieuwe LMM moet laten monteren omdat deze waarschijnlijk vervuild of defect is.
Dit is geconstateerd nadat hij in originele situatie op de rollenbank is gezet en er maar 169Pk tevoorschijn kwam terwijl dat er 180Pk moeten zijn. Na uitlezen vagcom waren er geen fouten geconstateerd.

Ga dus zeker terug om de chip op maat te nemen als het motorisch allemaal klopt. Laat er gelijk een Forge DV en een N75 type J magneet klep bij zetten om het af te maken.

Mijn advies ia:
ga naar *** voor chip op maat kost zo'n ? 500,- of kies voor JD Engineering die hebben ook erg veel ervaring met VAG auto's & tuning. (zijn wel iets duurder)

gr. Eric
Gebruikersavatar
door Ronnie
#32128
Goedkoop is uiteindelijk heel erg vaak duurkoop...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32139
Sweeper schreef:Bij *** is 1 ervan op de rollenbank gezet. Het bleek dat wel de trekkracht duidelijk was verbetert (Nm), maar dat er maar 10 Pk bij was gekomen.
Inderdaad Eric, het was voor mij ook een goed leermoment niet blind te gaan op de eerste de beste aanbieding. Uiteindelijk heeft Ronald alles opnieuw geprogrammeerd en was het eindresultaat zelfs beter als de vorige maatchip! (260-270 PK & 391 Nm)
Mijn ervaring: Laat jezelf goed voorlichten en betaal liever iets meer voor een "echte" maatchip :wink:

Groeten
Joop

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]