Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32120
Opzich is het niet veel geld. Maar ik zie op hun site eigenlijk alleen maar diesels die gechipt worden.

Waarschijnlijk is dit een standaard chip en niet op maat. Ik heb geen ervaring met chiptunen maar een chip op maat lijkt mij verstandiger.
Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#32125
Vincentos schreef:Opzich is het niet veel geld. Maar ik zie op hun site eigenlijk alleen maar diesels die gechipt worden.

Waarschijnlijk is dit een standaard chip en niet op maat. Ik heb geen ervaring met chiptunen maar een chip op maat lijkt mij verstandiger.
Groetjes,
Vincent
Vincent heeft helemaal gelijk.

Zelf vandaag bij *** geweest met nog 13 andere TT rijders. zie topic http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=3194

Hebben daar goede duidelijke uitleg gekregen over wat nu wel verstandig is en wat niet, hoe je goed tuned en hoe je snel geld kan verdienen met tunen.
Voor ? 225,- krijgt je auto waarschijnlijk niet de aandacht die het verdient, en je voelt wel een verbetering, maar of het de goede verbetering is is maar de vraag.

Er waren 2 TT's die aangaven getuned te zijn via een ander bedrijf. Bij *** is 1 ervan op de rollenbank gezet. Het bleek dat wel de trekkracht duidelijk was verbetert (Nm), maar dat er maar 10 Pk bij was gekomen. De andere auto was alleen maar uitgelezen en er werd niet eens gevonden of hij wel was gechipt.

Ikzelf heb hem nu bij *** via de OBD laten aanpassen, en mijn god wat is dat al een verbetering. Het was echt een genot om mee te rijden.
Er is door Ronald wel al aangegeven dat het nog beter kan, maar dat ik eerst een nieuwe LMM moet laten monteren omdat deze waarschijnlijk vervuild of defect is.