- zo aug 09, 2009 18:08
#41413
Omdat ik wat geluiden hoorde als de motor stationair draaide, met de koppeling niet in, dacht ik dat de drukgroeplager wel eens z'n beste rijd gehad zou kunnen hebben. Omdat dan heel de versnellingsbak er af moet heb ik gelijk gekozen voor niet alleen een nieuw lager maar ook koppelingplaat+drukrgroep, en wel een stage 2 kit van Spec met een vast vliegwiel (schijnt het te houden tot een klein 500Nm ). Het ziet en voelt als heel degelijk spul, ben dus erg benieuwd. En omdat de TT nu toch op de brug staat heb ik gelijk een KW Variant 2 schroefset aangeschaft.
Na een kleine week wachten waren de spullen uit de USA binnen gekomen, en kon ik aan de slag. Subframe, versnellinsbak e.d. verwijderd en alles gelijk netjes gemaakt. Subframe begon hier en daar te roesten, dus helemaal kaal gemaakt en weer gespoten.
Gespoten subframe:
Bak ook maar even flink gereinigd:
Wielkasten ook schoon gemaakt:
De draag armrubbers waren niet heel slecht, maar voor de zekerheid ook gelijk vervangen:
Versnellingsbak onder-steun rubber was aan het verdrogen, hier een VF-Engineering steun voor aangeschaft. Hoeft dat in een later stadium niet meer:
Na het verwijderen van de bak bleek het druklager inderdaad niet helemaal 100% meer. Ook het zat er vrijveel spelling op het dual mass vliegwiel, heb nog niet kunnen achterhalen hoeveel spelling er op mag zitten. Misschien iemand die dat weet?
Oude orignele koppeling (rechts) VS. de nieuwe Spec koppeling (links):
En de koppelingsplaten, rechts oud en links nieuw:
Versnellingsbak, koppeling, vliegwiel en complete wielophanging verwijderd:
Vervolgens het nieuwe vliegwiel met koppeling weer gemonteerd:
Omdat ik zonder hulp de versnellingsbak er niet eenvoudig onder krijg maar eens de "Boost Pressure test", waar Sweeper z'n mooie HowTo over gemaakt heeft, gedaan. En ook bij mij een lek gevonden! In de knie van de slang die van het inlaat-spruitstuk naar de oliekoeler loopt zitten 2 scheurtjes. Kreeg er niet eens druk op, zo hard lekte het door de scheurtjes die toch niet heel groot lijken.
Gescheurde slang:
Inlaat-spruitstuk moest er nu toch af dus deze weer spik en span gemaakt (nog niet gepolijst, heb ik nu geen tijd voor), en de O-ringen van de injectors vervangen:
Nog even een foto van de motorruimte zoals deze er nu bij staat:
En de schokbrekers voor, de orginele oude en de nieuwe KW:
Al met al weer lekker aan het klussen geweest de laaste 2 weken, TT ziet er straks van onder net zo schoon en blinkend uit van boven. Van de week de versnellingsbak weer monteren en dan kan de rest van het spul ook weer terug. Daarna achter nog de nieuwe KW schokbrekers en veren plaatsen. Gezien voor de schijven en blokken op beginnen te raken heb ik een Brembo big brake kit besteld, deze wordt helaas pas over 6 tot 8(!!) weken geleverd. Hoop dat ik nog door de APK kom met deze schijven en blokken...
Groeten,
Guy
Na een kleine week wachten waren de spullen uit de USA binnen gekomen, en kon ik aan de slag. Subframe, versnellinsbak e.d. verwijderd en alles gelijk netjes gemaakt. Subframe begon hier en daar te roesten, dus helemaal kaal gemaakt en weer gespoten.
Gespoten subframe:
Bak ook maar even flink gereinigd:
Wielkasten ook schoon gemaakt:
De draag armrubbers waren niet heel slecht, maar voor de zekerheid ook gelijk vervangen:
Versnellingsbak onder-steun rubber was aan het verdrogen, hier een VF-Engineering steun voor aangeschaft. Hoeft dat in een later stadium niet meer:
Na het verwijderen van de bak bleek het druklager inderdaad niet helemaal 100% meer. Ook het zat er vrijveel spelling op het dual mass vliegwiel, heb nog niet kunnen achterhalen hoeveel spelling er op mag zitten. Misschien iemand die dat weet?
Oude orignele koppeling (rechts) VS. de nieuwe Spec koppeling (links):
En de koppelingsplaten, rechts oud en links nieuw:
Versnellingsbak, koppeling, vliegwiel en complete wielophanging verwijderd:
Vervolgens het nieuwe vliegwiel met koppeling weer gemonteerd:
Omdat ik zonder hulp de versnellingsbak er niet eenvoudig onder krijg maar eens de "Boost Pressure test", waar Sweeper z'n mooie HowTo over gemaakt heeft, gedaan. En ook bij mij een lek gevonden! In de knie van de slang die van het inlaat-spruitstuk naar de oliekoeler loopt zitten 2 scheurtjes. Kreeg er niet eens druk op, zo hard lekte het door de scheurtjes die toch niet heel groot lijken.
Gescheurde slang:
Inlaat-spruitstuk moest er nu toch af dus deze weer spik en span gemaakt (nog niet gepolijst, heb ik nu geen tijd voor), en de O-ringen van de injectors vervangen:
Nog even een foto van de motorruimte zoals deze er nu bij staat:
En de schokbrekers voor, de orginele oude en de nieuwe KW:
Al met al weer lekker aan het klussen geweest de laaste 2 weken, TT ziet er straks van onder net zo schoon en blinkend uit van boven. Van de week de versnellingsbak weer monteren en dan kan de rest van het spul ook weer terug. Daarna achter nog de nieuwe KW schokbrekers en veren plaatsen. Gezien voor de schijven en blokken op beginnen te raken heb ik een Brembo big brake kit besteld, deze wordt helaas pas over 6 tot 8(!!) weken geleverd. Hoop dat ik nog door de APK kom met deze schijven en blokken...
Groeten,
Guy
Laatst gewijzigd door screamer op zo aug 09, 2009 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.