Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Auto kopen die schade heeft gehad?

nee zeker niet!
7
47%
mits de auto goed gemaakt is wel ( erkend schadebedrijf )
8
53%
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47373
Beste TT vrienden,

Omdat ik zelf schadehersteller ben, wil ik graag jullie meningen peilen wat betreft schade auto's.
Ik hoor ontzettend veel afkeur om me heen als het gaat om een mogelijke ex-schadeauto als men opzoek is naar een andere auto.

Zelf ben ik sterk van mening dat deze afkeur grotendeels ongegrond is, Mits de schade GOED gemaakt wordt en niet door een beunhaas.
Je doet immers je eigen auto ook niet naar de sloop als je schade gereden hebt ( tenzij hij totalloss is ), en sterker nog, je verkoopt m zelf ook weer door.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en of ik nou gelijk heb dat het de normaalste zaak van de wereld is om een ex-schade auto te hebben.
Ga maar eens na hoe veel schade de meeste auto's van boven de 5 jaar al hebben gehad, dat is meer dan de meeste mensen willen weten;)

Graag jullie reacties!

P.s. Als je stemt op de poll, dan graag ook een motivatie waarom!;)
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#47378
Hi Martijn,
Als schadehersteller heb je denk ook wel wat verstand van techniek?
Ik ben van mening dat een schadeauto niet permanent verkeerd is. Als die technisch/motorisch maar goed is!
Zelf kopen we weleens schadeauto's op en verkopen ze in onderdelen dus dat is ook altijd nog een optie ;-)
Gr Ell
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47382
Hey Martijn,

mijn mening is deze:
- Blikschade: JA, tenzij het op het dak is;
- Motorschade: JA, tenzij er geen volledige garantie op zit;
- Chassisschade: NEE, hoe goed het werk ook gedaan is.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47383
Ja ik doe mijn best om er genoeg verstand van te hebben :P
Gelukkig hoef ik op mijn werk alleen maar verstand van verf en spuiten te hebben :wink: haha

Een schade auto in onderdelen is vaak ook erg lonend vind ik, vooral bij wat courante auto's..
Als een auto dusdanig nog in orde is en het model is het ook waard om in omloop te blijven ( TT bijv. ) dan zou ik er altijd voor kiezen om hem te ( laten ) maken.
Nou is het helaas wel zo dat alles een godsvermogen kost tegenwoordig wat reparaties en spuitwerk betreft.
Gelukkig heb ik daar niet al te veel last van omdat ik alles gewoon zelf op mijn werk kan doen maar ik kan het zeker begrijpen dat mensen hun auto niet laten repareren
als ze het zelf moeten betalen!

Even een klein beetje offtopic: mocht je gewoon iets simpels gespoten willen hebben, wees dan gewoon brutaal bij de spuiter en ding goed af!
Het marge is bij sommige bedrijven echt ongelofelijk dus je bent gewoon een dief van je eigen portomonee als je dat niet doet. schoot me even te binnen :lol:
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47384
Hey Ramon,

Dat ben ik toch wel redelijk met je eens.
Chassis is de fundering van je auto en moet gewoon sterk zijn onder alle omstandigheden, las-, en vervangingswerk zal daar zeker een kleine verzwakking in aanbrengen.

Maar het dak? ik neem aan dat je bedoelt dat het dak niet in barrels mag liggen maar dat bijv. een behoorlijke hagelschade niet erg is?

Martijn
Gebruikersavatar
door Geert
#47388
ik ben het met alle voorgaande sprekers eens :D

Maar wat ik wel zou kunnen waarderen is als je als leek bij een ex-schadeauto komt kijken, de opknappert het je ook verteld.
Dat hoeft niet bijzonder erg te zijn uiteraard. Maar het is wel fijn om dan ook te weten hoe het hersteld is.
Dat schept dan in mijn ogen ook meer vertrouwen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47398
als een auto iets schade gehad heeft maakt mij niet echt veel uit. het chassis moet natuurlijk niet krom zijn maar als er eens een nieuwe
deur in is gekomen of een voorscherm vervangen is maakt mij niets uit als er tenminste origneel plaatwerk is gebruikt.

maar als je zeker wil weten als je auto ook schade heeft gehad kan je altijd je verzekeringsmaatschappij vragen of hun de auto kunnen na trekken.

de verzekeringsmaatschappijen hebben een database waar alle auto`s in staan die schade hebben gehad dat gemeld is bij de verzekering.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47421
@Martijn: Hagelschade is geen probleem natuurlijk, maar flinke deuken in het dak niet. Ook omdat het dak meedoet in de stijfheid van de auto.

@goTTzilla: deuren en voorscherm reken ik onder plaatwerk. Zolang de deur niet krom is, is er geen probleem om hem op te lappen.

Wat betreft verzekering is inderdaad de manier, ik heb dit zelf ook gedaan. Gewoon bij mijn verzekering gevraagd of zij de auto voor mij konden natrekken omdat ik deze bij hen wou gaan verzekeren.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47438
@ ProjectTT-ONE

Dat van het dak is zeker waar, die zal ook niet snel gerepareerd worden op mijn werk.

Maar moet je nou voorstellen dat je een auto hebt met 500km op de teller, laten we zeggen een Porsche Panamera ( meest recente voorbeeld :P )
en hij is van de zijkant goed in elkaar gereden; Dorpel krom, deur krom, B stijl krom noem het maar op.. Zo'n auto ga je natuurlijk niet weg doen want die is ongeacht het gigantische schade bedrag nog lang niet totalloss.

Bovenstaande auto wordt dmv een richtbank en hydraulische armen eerst weer in model getrokken en vervolgens de delen die krom zijn eruit geslepen en originele reparatie delen van Porsche worden er weer ingelast. De auto is hierna, mijns inziens, gewoon weer als nieuw.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat je chassis rondom gelast en gekit is, af fabriek..
Uiteraard is het chassis hierdoor iets verzwakt omdat niet altijd op de originele punten gelast kan worden maar dat lijkt mij verwaarloosbaar.

Dus in principe is het net als een willekeurig ander onderdeel vervangen denk ik.. ben je dat min of meer met me eens?
Gebruikersavatar
door Geert
#47440
Martijn_TT schreef:@ ProjectTT-ONE

Dat van het dak is zeker waar, die zal ook niet snel gerepareerd worden op mijn werk.

Maar moet je nou voorstellen dat je een auto hebt met 500km op de teller, laten we zeggen een Porsche Panamera ( meest recente voorbeeld :P )
en hij is van de zijkant goed in elkaar gereden; Dorpel krom, deur krom, B stijl krom noem het maar op.. Zo'n auto ga je natuurlijk niet weg doen want die is ongeacht het gigantische schade bedrag nog lang niet totalloss.

Bovenstaande auto wordt dmv een richtbank en hydraulische armen eerst weer in model getrokken en vervolgens de delen die krom zijn eruit geslepen en originele reparatie delen van Porsche worden er weer ingelast. De auto is hierna, mijns inziens, gewoon weer als nieuw.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat je chassis rondom gelast en gekit is, af fabriek..
Uiteraard is het chassis hierdoor iets verzwakt omdat niet altijd op de originele punten gelast kan worden maar dat lijkt mij verwaarloosbaar.

Dus in principe is het net als een willekeurig ander onderdeel vervangen denk ik.. ben je dat min of meer met me eens?
maar komt er dan ook weer een nieuwprijs op? of word deze auto voor minder verkocht en word erbij verteld welke schade hij had en hoe het gemaakt is?
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47460
@Geert

De auto die ik als voorbeeld gebruikte is nog steeds van dezelfde eigenaar dus daar gaat het in dit geval niet echt om.
Ik maak erg veel mee dat auto bedrijven auto's met lichte schade importeren ( zijschermpje, deur etc. ) en vervolgens gewoon te koop aanbieden voor de
richtprijs van de bovag koerslijst. Aan de ene kant snap ik de gedachte dat je korting zou willen bij een ex-schade auto maar aan de andere kant, er is immers helemaal niets meer mis met die auto.

Uiteraard is er niets mis met eerlijkheid tegenover de nieuwe koper/eigenaar maar ik denk dat juist door de slechte reacties op een schade auto er veel verzwegen wordt.

Als jij je auto in de prak rijd en hij is vervolgens netjes gemaakt dan rijd jij er ook nog met plezier in en verkoop jij m ook gerust door.
Ik kan goed begrijpen dat mensen er bewust niet bij zeggen dat hij schade heeft gehad omdat mensen meteen denken dat er dan iets niet goed is.
Gebruikersavatar
door stivoman
#47462
Ik denk ook dat iemand eerder een auto kiest die geen schade heeft gehad,
dan een auto hersteld is van een schade of ongeluk.
Daar zou ik zelf ook eerder voor kiezen en denk het grotendeels van de mensen.

Een vriend van me heeft een goed ongeluk ghad, incl. mij op de passagiers stoel,
dak was zelfs krom en de auto is toch helemaal hersteld,
lijkt als nieuw en je ziet en merkt er niets van!

Het is eerder een slechter gevoel bij een auto die schade heeft gehad, ook al kunnen ze even goed zijn.
Vergelijk het eens met de kilometerstand, zelfde opties en zelfde jaar, de een 50.000 km & de ander 170.000.

Is de keuze voor velen al makkelijk;)

grtz, stteven
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47465
Martijn_TT schreef:@ ProjectTT-ONE

Dat van het dak is zeker waar, die zal ook niet snel gerepareerd worden op mijn werk.

Maar moet je nou voorstellen dat je een auto hebt met 500km op de teller, laten we zeggen een Porsche Panamera ( meest recente voorbeeld :P )
en hij is van de zijkant goed in elkaar gereden; Dorpel krom, deur krom, B stijl krom noem het maar op.. Zo'n auto ga je natuurlijk niet weg doen want die is ongeacht het gigantische schade bedrag nog lang niet totalloss.

Bovenstaande auto wordt dmv een richtbank en hydraulische armen eerst weer in model getrokken en vervolgens de delen die krom zijn eruit geslepen en originele reparatie delen van Porsche worden er weer ingelast. De auto is hierna, mijns inziens, gewoon weer als nieuw.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat je chassis rondom gelast en gekit is, af fabriek..
Uiteraard is het chassis hierdoor iets verzwakt omdat niet altijd op de originele punten gelast kan worden maar dat lijkt mij verwaarloosbaar.

Dus in principe is het net als een willekeurig ander onderdeel vervangen denk ik.. ben je dat min of meer met me eens?
Audi's zitten ook zo in elkaar dat zijn bouwpakketten, aangelaste delen, netjes glad schuren gronden spuiten etc. en t oog ziet niks en je wilt niet weten hoe sterk het T stuk ter hoogte van de dorpel - b-stijl is. Maar wil je ook van me aannemen hoe goed het zou kunnen gebeuren dat het risico aanwezig is dat je een incorrecte reparatie als gevolg terug krijgt... dan ben je echt niet blij hoe goed de methode ook kan zijn om het als nieuw te herstellen. De stevigheid e.d. kunnen dan wel weer compleet terug zijn maar dan nog kunnen ze bij het uitvoeren van de totale reparatie genoeg haken en ogen laten vallen. Mogen ze erkend zijn FOCWA hebben etc. dat doet er dan echt niet toe dat zo'n dure Porsche eigenlij niet total loss was, je zal em maar net iets krom terug krijgen, ga dan maar verhaal halen.
Laatst gewijzigd door Ronnie op do jan 21, 2010 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47466
Martijn_TT schreef:@Geert

De auto die ik als voorbeeld gebruikte is nog steeds van dezelfde eigenaar dus daar gaat het in dit geval niet echt om.
Ik maak erg veel mee dat auto bedrijven auto's met lichte schade importeren ( zijschermpje, deur etc. ) en vervolgens gewoon te koop aanbieden voor de
richtprijs van de bovag koerslijst. Aan de ene kant snap ik de gedachte dat je korting zou willen bij een ex-schade auto maar aan de andere kant, er is immers helemaal niets meer mis met die auto.

Uiteraard is er niets mis met eerlijkheid tegenover de nieuwe koper/eigenaar maar ik denk dat juist door de slechte reacties op een schade auto er veel verzwegen wordt.

Als jij je auto in de prak rijd en hij is vervolgens netjes gemaakt dan rijd jij er ook nog met plezier in en verkoop jij m ook gerust door.
Ik kan goed begrijpen dat mensen er bewust niet bij zeggen dat hij schade heeft gehad omdat mensen meteen denken dat er dan iets niet goed is.
Als... het netjes correct gemaakt is, maar je krijgt het nooit meer 100% zo als die was dat is een ding wat zeker is en ik geloof dat het meerendeel met grote schades er technisch niet beter op worden al zijn Audi's net ald die dure Porsche als vorbeeld ook bouwpakketen en ingelaste delen bevatten de carosserie ook, hoe willenz e anders een extra sterk verstevingingsstuk in de B-Stijl onder met de dorpel verwerken, de dorpel is ook maar opgelast. Zijpaneel, daklijn het is echt geen groot massief gegoten stuk een carosserie al denken mensen dat misschien wel. Het is een puzzel, als die nadien gemaakt moet worden moet je je echt afvragen hoe het terug kan komen want robots werken prciezer dan mensen hoe je het ook went of keert wordt het nooit meer 100% in geval van flinke schade.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47482
Je kan de boel best wel klinisch in orde krijgen, maar nooit 100%. Wat al eerder aangehaald is, is ook het gevoel wat je er bij hebt. Waarom doe je dit wel, en dat niet...?

Bij sommige schades haak ik gewoon af, hoe mooi het er ook van de buitenkant weer uitziet, eronder (het spuitwerk) kan ik niet kijken!

Was dan ook blij dat ik geen enorme deuken had dit keer, mijn vorige auto die ik zelf verbouwd heb had veel meer bodywork nodig. Was nu een kwestie van pitten uitvullen en spuiten (na het schuren natuurlijk).

Groeten,
Ramon

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]