Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#57077
Puur ter orientatie omdat je nou eenmaal internet hebt en zoeken heel makkelijk gaat.. Zo'n Scirocco (-nieuw model) begin ik ook wel leuk te vinden :oops: is dit erg?

Eerste keer in gezeten toen op de autoRAI en een goede indruk achtergelaten, zeker ook van het interieur.(oke dat was daar leder+dash in kleur)

Ik ben heel tevreden met mijn TT hoor, laat daar geen misverstanden over bestaan!
Wat ik wel denk is dat voordat ik de 100.000NAP aan ga tikken over 40.000 kilometer, "ruil" ik hem zeker in, het lang houden van een betrekkelijk dure dealer aanschaf-auto is niet slim qua inruil ben ik achter maar ik ben helaas wel weer iemand van het gevoel en ook voor de mechanica..
Maar goed, het is maar een auto uiteindelijk.

Alleen ik hoef niet zo'n 1.4 VW apparaatje in het vooronder :? hoeveel toeren maakt dat wel niet voor 160pk?!

Het scheelt nogal zeg met NL of vanuit Duitsland halen..aiai dat zijn zomaar ettelijke duizenden euro's!
En dan heb je daar natuurlijk de 2.0tsfi ook tweedehands verkrijgbaar met weinig kilometers.
Wat vinden jullie ervan behalve dat ik niet zomaar deze perfecte TT laat gaan maar gewoon, idee voor de toekomst wellicht?

Ik vind verder geen enkele "tweezitter" echt mijn smaak en ben ook geen japanse autorijder eigenlijk. Ja...een NSX is het enige wat ik mooi vind maar niet echt praktisch....Klassiek hou ik ook van maar wederom, van binnen is het ook allemaal helaas klassiek dus een boel werk of revisie aanschaf en dan rij je nog niet echt luxe zoals in de TT.

Ja, oke het allerliefst wil ik gewoon een 911-964 of 993 in prima staat :roll: maar goed Porsche komt heus nog wel een keertje terug in mijn auto-leven!
Ik heb binnenkort weer een mooie nieuwe baan!! (Schiedam) dus daily moet ook wel een beetje rendabel blijven. Dat is de TT op zich wel.
Laatst gewijzigd door denders op vr sep 03, 2010 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#57080
Ja....dit is heeeeel erg! hoe durf je erover te denken geen Audi meer te rijden. :lol: :lol:
Nee, geintje natuurlijk. :wink: Een Corrado is een hele nette wagen natuurlijk.

Hoe ze het doen met die 1.4tjes weet ik niet, maar volgens mij is dat met turbo & compressor, en draaien ze dezelfde toerentallen als onze 1.8T.

Als ik nog 40.000 km. te gaan zou hebben voordat ik hem inlever, zou ik er nog 3 jaar in moeten blijven rijden, dus dan zijn er wel weer andere wensen op auto gebied met een ander budget. Ik gok dat dat voor jouw hetzelfde geldt.
Gebruikersavatar
door denders
#57082
Sorrryyyy.... :oops: :D !

Het wordt idd. allemaal met kleinere inhouden gedaan maar dat moet wel ergens vandaan komen.
Schijnt dat ze ook goed te tunen zijn (uiteraard met Turbo)
Ik ben wel iemand die eerder een 2.0L neemt dan een 1.4, don't ask why het karakter van een iets zwaardere motor spreekt me aan uit ervaring.

Ik heb in ruim 1 jaar nu 23000 kilometer erop gezet in de TT na aanschaf, zowel werk als veel privé. Binnenkort maak ik toch ook weer elke werk-maand dan zo 1100 kilometer+privé nog.

Helemaal nieuw zal ik niet meer kopen en zoals ik al zei is er maar weinig wat mij echt enthousiast maakt tegenwoordig, maar er is idd. altijd wel wat!
Zal toch eens moeten kijken hoe het gros deze wagens nu vind rijden.
Voorlopig blijf ik met de TT toeren hoor, dat wel!
Het is één van de mooiere wagens op de weg!

Ik speel wel met de gedachte voor een 3.2 V6 model TT nog, maar behalve de motor en ditto verbruik denk ik dat dit dan weer geen slimme gedachte is voor het gebruik.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57098
hoe zien die nieuwe corrado`s eruit dan :?: ik meende dat er alleen dat er uit de oude doos een nieuw model SCIROCCO is ontwikkeld :lol:

maar ik vindt dat model ook zeker mooi en het lijkt me ook wel wat om in de toekomst zo`n bolide aan te schaffen maar dan wel met een 2.0 TFSI natuurlijk :D
Gebruikersavatar
door denders
#57102
goTTzilla schreef:hoe zien die nieuwe corrado`s eruit dan :?: ik meende dat er alleen dat er uit de oude doos een nieuw model SCIROCCO is ontwikkeld :lol:

maar ik vindt dat model ook zeker mooi en het lijkt me ook wel wat om in de toekomst zo`n bolide aan te schaffen maar dan wel met een 2.0 TFSI natuurlijk :D
Je kunt wel lezen dat ik er even niet helemaal bij was met mijn gedachten over modellen hahaha
Je hebt gelijk :D
Zal het ff aanpassen :oops:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57108
iedereen weet wat je bedoeld, ik vindt de nieuwe scirocco ook een erg mooi model. misschien dat vw met de tijd ook met een nieuw model corrado komt, ik denk als het er komt het ook een super model zal zijn 8) 8)
Gebruikersavatar
door denders
#57117
Idd. ik sprak even vooruit vanuit VW :wink:

Ik ben er ook wel gecharmeerd van vooral die neusaanpassingen bij VW.
Maar ik heb eens zitten kijken in Duitsland maar het gros wat "goedkoop" en bijna nieuw is is allemaal 1.4
Je hebt er dan wel waar alles op en aan zit maar als je dan naar de goede 2.0 liters gaat kijken valt het op dat de prijzen dan ook wel om en nabij beginnen bij 22000,-
Dus dan is het zelfs nog een paar duizend bijleggen met invoeren.

Feit blijft dat ze in Duitsland stukken goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#57122
1.4 TFSi is leuk als je zakelijk rijdt en bijtelling hebt dan koop je zo een zo kaal en zo sloom als maar kan, uitstoot zo laag als kan en dergelijke levert een lage bijtelling op.

2.0 TFSi is leuk als je bijv net als Sportec 300 pk wilt halen en er een leuk design bommetje van wilt maken op 4 wielen ;)

2.0 TFSi zou ik nemen een 1.4 verveel je je dood in en maakt herrie (A1 DSG S-Tronic klonk gehorig en toeren nie te filmen das leuk maar met 8,9 seconden is t 3x niks met 122 pk en 160 pk op t gewicht van de scirocco zal dr niet veel om hangen ben ik bang dus een no go voor mij maar ben meer dan jou gewend.
Gebruikersavatar
door denders
#57132
Nee 1.4 gaat hem niet worden, daar zit ik niet op te wachten.
Het meeste wat ik gehad heb was 3.0L 16V 211 pk standaard en dat was voldoende.
M'n TT zoals jij weet zal toch moeten gaan geloven over een tijdje naar die 210 pk in Aalten..

Bij zo'n motortje moet er gelijk getuned worden voor een leuke waarde en dan wil ik niet weten hoeveel keer je spullen moet gaan vervangen ben ik bang en dan afgezien van de rest.
Zo'n scirocco ziet er idd. niet echt licht uit!
Ik heb liever een motor in het vooronder die niet continue op 3/4 zit van zijn kunnen bij nominale belasting.
Gebruikersavatar
door The Bobber
#57138
Scirocco's zijn leuke auto's. Kijk er altijd wel naar als ik ze zie rijden. De TT blijf ik denk ik nog een jaartje in rijden, misschien 2 en dan komt er een andere auto. Weet alleen nog niet wat voor één
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57145
als je nog 1 of 2 jaar wacht zijn de scirocco`s stukken goedkoper alleen is het nieuwe er dan wel van af dat is dan wel weer jammer maar het scheelt aardig knaken.
Gebruikersavatar
door denders
#57148
Mee eens, maar dan rij ik wel in eentje van 2008/2009 weer.
Heb ik ook met mijn TT gedaan, is uit half 2005.
Alleen de prijs was wel zo'n beetje de helft van de nieuwwaarde in 2009 bij de dealer als A-occasion!
Bevalt me wel na toch 11,5 jaar in de Cupra gereden te hebben (1998) :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57149
als een auto 3 jaar oud is dan is de helft nog maar waard van de nieuw waarde. het is bij een nieuwe bmw zelfs zo als je dat ding op naam zet dan is ie een dag later al 20 duizend euro minder waard :oops:
Gebruikersavatar
door denders
#57151
Ik heb er van geleerd in ieder geval maar goed ook plezier van gehad.
BMW's is helemaal triest ja ondanks er best een paar leuke modellen zijn, maar Mercedes en BMW, het past niet bij mij..

Ik denk dat ik nog wel even wacht een jaartje ofzo.
Wil wel gewoon nog een goed bedrag terugkrijgen voor de TT.
door ptie
#57156
De Scirocco is inderdaad een mooie auto. Ik heb er ook al stiekem naar gekeken.

BMW ben ik ook geen fan van, ik vind dit snel een foute auto. Niettemin vind ik de 1-Serie dan wel weer erg mooi.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]