Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#82998
Hallo allemaal,

Vandaag mijn eerste Audi TT Cabrio opgehaald. Na jaren van Engelse auto's nu een Duitser als plezierauto. De Audi is een zwarte met een Baseball interieur. Mooi voor onder de kerstboom zul je denken maar daar staat de 1:18 versie al te wachten. Het plezier begon al met het uitzoeken en verdiepen in de karakteristieken van de TT Cabrio.

Ik heb een aantal jaren het forum van de MiniSevenClub bezocht en had in die tijd uiteraard ook een (classic) Mini. Daarna de overstap gemaakt naar een MGF. Deze heeft in de zomer motorisch de geest gegeven waarna ik op zoek ben gegaan naar een vervanger. Hierbij was een hoog sleutelgehalte niet direct een parameter. Meer plezier en minder werk leek mij wel wat. Zo kwam ik uit bij Audi TT en eigenlijk moest ik mij de vraag stellen "Waarom niet eerder?". Gezien, gereden en ver(ge)kocht!

Nu heeft ieder auto zijn eigen karakter en een forum als dit is een mooie vindplaats van technische en andere wetenswaardigheden. Daarom maar direct geregistreerd. Ik ben al wat tegen gekomen en zal zeker nog wel wat ontdekken dat vragen opwerpt. Ik hoop te mogen delen in de ervaringen op dit forum en lang plezier aan de Audi te hebben.

Alvast fijne feestdagen gewenst!

Erwin
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82999
Welkom op het forum, hier kun je het een en ander vast terug vinden. Veel plezier met je TT en eveneens fijne feestdagen toegewenst.
Gebruikersavatar
door eric v.
#83007
Welkom Erwin,
Foto's zijn we dol op
Have fun en prettige feestdagen

Eric V.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84130
Grotefoto-MV8E7SJM.jpg
Gepoetst en wel. Planning is orientatie op een set nieuwe velgen. Standaard kan voor winterbanden blijven. Nog geen beslissing wat de kleur zal worden. Zilver Axe 10 ster, 3SDM 0.06 of zwart/antraciet Bola. Denk wel dat het onderstel dan naar beneden moet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door eric v.
#84131
Eibach 30mm lager is een optie.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84154
@Eric V Ga ik bekijken. bedankt voor de tip!

@Peter1981 Dagje Munster gedaan. Mooie 100 Km weg met de kap naar beneden. Prima te doen op die snelheid met open kap in vergelijking tot de MGF. Mooi zijn de tussensprints op de inhaal stroken. Camera halverwege in beeld. :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#84155
Mooie TT heb de foto voor het gemak in het bericht geplaatst voor je, scheelt weer klikken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84697
Voor de vakantiereis de olie aanzuigbuis laten vervangen. Omdat ik nagenoeg niets wist van de vervuiling in het blok de olie eerder laten verversen en gelijk de caterpan er af laten halen. Vervuiling in de pan minimaal :) de zeef iets van aanslag en geen metaal vijlsel. Voor 15 jaar een prima motor dus. Komende weken zo'n 3000 km voor de boeg. :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84929
Vandaag de remschijven en blokken aan de achterzijde vervangen. Goed zelf te doen en hat was toch mooi weer. Nu weer vier glimmende schijven. Bij de aanschaf van de Audi waren de remmen achter al matig. Nu weer stop-powerrr. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door peter1981
#84931
Kan de foto`s helaas niet fatsoenlijk zien in internet ex. maar Brembo max altijd goed en zien er ook nog eens geil uit :)
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84950
Voor de nog standaard velgen vier nieuwe naafkappen in dezelfde kleur. Een Pipercross luchtfilter nog met de post onderweg. Volgende projectje zijn de ruitenwissers. Nieuw setje Audi Aero met wisser armen ter vervanging van de oude.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door eric v.
#84951
Hoop dat je geen problemen krijgt met al dat kopervet.
ABS vind dit niet fijn,kan storingen gaan geven als het op de sensor komt.
Ceramischvet is wat je moet gebruiken.
Sorry dat ik je foto's pas nu zie .

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84952
Eric,

Ok! Had een heel klein tubetje ceramisch vet en grote met kopervet. Wel alles achter de naaf en de sensor gereinigd. Ook de geribbelde ring voor ABS. Hoop dat er niets op komt. Weinig ervaring met ABS. Wat voor symptonen geeft een met kopervet vervuilde sensor?
Gebruikersavatar
door eric v.
#84956
Heel kort.
Een storing in je Abs systeem waardoor je een foutmelding krijgt.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]